Thursday, August 27, 2009

Ramadhan

Allhamdulillah bulan ramadhan tiba lagi..agak sibuk pula di awal bulan ramadhan ini. Banyak pula pc-pc yang rosak dan ianya harus diperbaiki dengan itu kepakaran aku diperlukan. Jadi kurang sikit masa nak update blog nie.


Sempena topic ramadhan ni aku berang betol ngan kata2 Mourinho baru2 nie..ada ke die cakap kat Muntari tuh tak yah la puasa. "Muntari had some problems related to Ramadan, perhaps with this heat it's not good for him to be doing this (fasting)," said Mourinho. He added "Ramadan has not arrived at the ideal moment for a player to play a football match." . Mmg mulut takde insuran betol la die ni tak hormat langsung agama orang lain. Kalau nak sangat bagi muntari tuh main bagi la 1 half ke tak pun drop je la buat sementara waktu nie. Takpela Muntari kalau tak main pun boleh buat terawikh kan lagi banyak pahala ko.


Ada juga player yang beragama islam mengabaikan rukun islam ke-3 kerana mereka terlalu seronok sangat nak main bola. Ada yang jenis puasa masa dorang cuti je..kalau ada training ke match ke dorang tak puasa suka2 je dorang nie buat mazhab sendiri. Dorang nie terlalu mengejar duniawi sangat..kalau aku la professional footballer confirm aku puasa pastuh kalau ada game petang ke kalau aku larat aku main sampai mana termampu..pastuh kalau main malam, bukak puasa tuh aku jamah kurma 3 ketul ngan air gatorade confirm bleh tahan 90 mins.


P.S: Jangan lupa bayar zakat ye kawan2. Kadar Fitrah Rm7.00 untuk Negeri Selangor.

6 comments:

Unknown said...

Rukun Islam ke-4 bukan Zakat ke?

Rukun islam yang 1, Mengucap 2 kalimah Shahadah, 2, Sembahyang 5 waktu sehari semalam, 3 Berpuasa, 4 Zakat, 5 Menunaikan haji kan? Hmm.. Correct me if im wrong

3:46 PM
keptz said...

ohh ye ke..harap maaf ye rukun islam yang ke-3

3:52 PM
mommaholicSURI said...

Bulan puasa kadan-kadang number terbalik xpe u. ;)

3:53 PM
Unknown said...

oh ye ke.. heh ;)

4:26 PM
AskAmad said...

aku buat research pasal puasa dan pemain bola sepak ni.

The most talked about player will be Kanoute. He fast and play everytime when it's Ramadhan. It's good to hear that.

Mido, Altintop and few others tak puasa bila match day, kerana it will effect performance and health diorang. Other than that, they'll perform their duty.

Soal puasa atau tidak waktu match day, itu terpulang pada individu. Kita bole tak puasa if pekerjaan yang kita lakukan itu memerlukan tenaga. Tapi kita kena ingat juga yang perang Badar berlaku pada bulan Ramadhan.

Entahlah, yang penting puasa diri sendiri kita jaga. Banyak kan ibadah untuk mendapat bonus, dan ambil kesempatan ini untuk berubanh menjadi hamba yang lebih sempurna kepadaNya...Insyallah

11:23 PM
keptz said...

ye saya setuju dengan pendapat encik amad..thanz for the info

4:46 PM